youngdreamer

Alla inlägg den 9 december 2014

Av Alex - 9 december 2014 16:07

Känns som att jag försummat den svenska sidan av bloggen ett tag, och precis som vanligt så är jag väldigt ledsen över det.. Det är inte att jag har varit speciellt upptagen, jag har liksom bara glömt bort att jag ska blogga på svenska också.. Så, sowwy.

Har börjar fundera på att skriva den längre finskan (A-finska), i studenten istället för att skriva den medellånga som jag ursprungligen planerade att göra. Ska testa göra en hörförståelse på svårare nivå nästa gång, och om det går bra så skriver jag den svårare nivån i studenten sen på hösten :)

Jag har haft ett samtal med min klassföreståndare (för någon orsak anser de att de bör prata med alla sina elever nu och då), och det gick helt bra. Vad jag inte riktigt gillade var att hon frågade saker om mitt förhållande med Christoffer.. Hon tycker tydligen att vi är ett sött par x)

Julfestplaneringen går framåt även om jag har missat det mesta av den. Jag måste försöka komma ikapp, men kan ju redan det jag ska göra till största delen, så det borde nog gå bra. Tror jag x) och om jag har mycket att lära, så lär jag mig lika snabbt som jag bloggar; ett par sidor på några minuter ;)

I övrigt har jag inte speciellt mycket nyheter. julen närmar sig med stormsteg och jag börjar vara riktigt taggad inför julfirandet. Bara jag kunde hitta någon julklapp till C, så skulle saker och ting ordna sig riktigt bra. Hade först tänkt måla en tavla till honom, men så började jag tvivla på min förmåga att måla, så jag struntade i det och började fundera på tusen andra saker jag skulle kunna ge honom. Jag måste också se till att han dras hit till oss någon dag, det är alldeles för länge sen sist.

Jag har tusen andra personer som borde få komma hit också, men jag har inte haft tid.. känns som att jag har sprungit omkring mer än vad som är tillåtet av finska lagen x)
Nu ska jag sätta mig och fortsätta läsa till finskaprovet. Alltid ett nöje att lära sig "främmande" språk ;)

Presentation

Things about me/Saker om mig

Age: 17

Date of birth: 4th June 1997

Country: Finland

Etnicity: Fin/Swe

Single/taken: Taken (a)

Music: Everything

Interests: Drawing, writing, blogging, music

Motto: Things, Stuff and Reasons!

 

Ålder: 17

Födelsedatum: 4 Juni 1997

Land: Finland

Etnicitet: Finlandssvensk

Singel/upptagen: upptagen (a)

Musikstil: Allt

Intressen: Teckna, skriva, blogga, musik

Motto: Things, Stuff and Reasons!

Fråga mig

37 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag skriva en novell på bloggen igen?
 Ja
 Nej

Dagens Sanning

~ Det finns något som är finare att höra än 'jag älskar dig'. Ett enkelt 'jag saknar dig. ~ 

Kategorier

Antal besökare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Top listing

Besökare från olika länder 10.12.14 framåt

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards