youngdreamer

Alla inlägg under december 2014

Av Alex - 29 december 2014 15:19

Känner mig jätteproduktiv som har varit ut och gå, städat och jobbat lite med skolan (har bland annat en läsförståelse i finska som skulle göras klart över jullovet). Funderar på att mysa resten av kvällen och läsa vidare i Talismanen och eller rita lite.

Börjar bli riktigt taggad inför det nya året, och har smått börjat fundera över Helsingforsresan, som antagligen blir den första resan under 2015. Och innan ni frågar; nej, jag tänker inte avge några nyårslöften. Det blir bara trubbel med sådant. Men ska i alla fall försöka komma ikapp med mitt läsande, och hålla igång den någorlunda aktiva bloggningen som December fört med sig, och dra in den bloggvana jag nu skapat, till 2015. Det känns bra att kunna skriva av sig ibland, och att ha en ordentlig läsarkrets är ju självklart en fördel. Hoppas att ni fortsätter läsa också efter årsskiftet, så får vi se vad vi hittar på ;)
Jobbar också på en lista på saker som har hänt under 2014, och det börjar redan bli en hel del. Ska antagligen lägga upp den på bloggen någon gång under nyårsdagen (innan jag åker till jobbet), så att ni får kolla igenom den och läsa vad jag egentligen sysslat med, så att också ni som inte varit här på bloggen så länge, hänger med när jag pratar om 2015.

Jag är riktigt taggad inför det nya året, och det känns som att det kommer gå riktigt bra!

PS: Min mamma läser min blogg.. och tydligen så är bilderna, som finns på mig här, riktigt söta. Jag förstår inte x)

Av Alex - 29 december 2014 12:16

I'm going to try taking a walk while it's still kind of daylighty outside, so I still can see where I place my feet. I need to get a move on, because I haven't taken a walk since yesterday. I was thinking of trying to take my 5 kilometres route :) Since I've been feeling kind of under the weather lately, I need to get back into training x)

Av Alex - 29 december 2014 11:43

... på att flytta bloggen till en annan bloggportal. Men är inte riktigt säker ännu, men med tanke på hur jag avslutar saker, kommer bloggen antingen stanna här, eller bli flyttad någon gång kring april 2017. Och vid den tidpunkten har jag antagligen inte ens tid med att blogga längre.

Jag har funderat på blogg.se eller något, men jag har som sagt inte bestämt mig ännu. 

Det är måndag; ny vecka då alltså, och planeringen för den här veckan är relativt öppen med tanke på hur packad förra planeringen var. Jag ska försöka läsa klart Talismanen någon gång under veckans omlopp, och Christoffer kommer hit på nyår. Det är typ allt. Syrran och jag hade kanske tänkt gå på mellandagsrean (jag var redan och shoppade i lördags, men hon vill så gärna), så det kan hända att jag får gå igenom butiker igen.

Av Alex - 28 december 2014 14:08

Snart är det dags för ett nytt år igen.. Jag har inga planer alls.. Jag kommer bara att fortsätta i samma mönster nästa år också.. Är det liksom något positivt? Eller är det något som jag borde undvika? Det känns bekvämt med gamla mönster och gamla saker, men egentligen skulle jag vilja testa nya saker, träffa nya människor and stuff.. Men allt jag redan gjort är familjärt och behagligt bekant.. The struggle is so real..

Av Alex - 28 december 2014 09:10

I was out with a couple of friends yesterday and we had lots of fun! We went shopping (I was the only one who actually got anything) and I had a crazy amount of kebab. Btw, I'll show you the new clothes I got some time later.
I have to go eat something. Hugs :*

Yay

Av Alex - 26 december 2014 12:37

I'm at my grandmother's house, chilling with my cousins. We're planning on going to Helsinki for a day/couple of days with a bunch of random people. I'm going, and Christoffer is going, the other Christoffer is going, Rebecka is coming with us.. I really look forward to this, because it's been a long while since I've done anything even remotely interesting. I'll probably end up dragging a whole mob to our capital, and I'll bring about half of them back home.. I'll be a great parent, I promise!! x)
I have to go to work later today. I'm so not in the mood for feeding other people. I'm really tired and I want to fucking sleep

Presentation

Things about me/Saker om mig

Age: 17

Date of birth: 4th June 1997

Country: Finland

Etnicity: Fin/Swe

Single/taken: Taken (a)

Music: Everything

Interests: Drawing, writing, blogging, music

Motto: Things, Stuff and Reasons!

 

Ålder: 17

Födelsedatum: 4 Juni 1997

Land: Finland

Etnicitet: Finlandssvensk

Singel/upptagen: upptagen (a)

Musikstil: Allt

Intressen: Teckna, skriva, blogga, musik

Motto: Things, Stuff and Reasons!

Fråga mig

37 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag skriva en novell på bloggen igen?
 Ja
 Nej

Dagens Sanning

~ Det finns något som är finare att höra än 'jag älskar dig'. Ett enkelt 'jag saknar dig. ~ 

Kategorier

Antal besökare

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Top listing

Besökare från olika länder 10.12.14 framåt

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards